Przejdź do treści

Grzegorz Kita

    Grzegorz Kita

    Prezes i założyciel Sport Management Polska (zał. 2002r.). Najczęściej cytowany w Polsce ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego. Prekursor i pionier rozwoju tego rynku w Polsce. Autor i wykonawca kilkuset projektów z zakresu biznesu sportowego w tym m.in. T-Mobile Ekstraklasa czy ITI – Legia Warszawa. Jako wyłączny przedstawiciel reprezentował narodowe reprezentacje Polski w pływaniu, lekkiej atletyce, kajakarstwie czy taekwondo ITF. W swojej karierze był także dyrektorem generalnym Legii Warszawa, wiceprezesem Runmageddonu czy przewodniczącym rady głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich. Wykłada na wyższych uczelniach, w tym w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

    W latach 2000-2002 był głównym strategiem koncernu przemysłowo-budowlanego Mostostal-Export S.A. (30 spółek zależnych i skonsolidowane przychody roczne 1,3 mld zł.) W ramach swoich obowiązków odpowiadał za politykę strategiczną koncernu, nadzór korporacyjny nad spółkami zależnymi oraz relacje inwestorskie. W latach 1993-1999 był zawodowym inwestorem giełdowym.